
Film Dungeons & Dragons CDA to jedna z najbardziej lubianych gier fabularnych na świecie, a jej filmowe adaptacje wywołały spore poruszenie wśród fanów na całym świecie. Wraz z ogłoszeniem, że Jonathan Goldstein i John Francis Daley, twórcy przebojowego filmu Wieczór gier, przejmą stery nadchodzącej adaptacji Dungeons & Dragons: Złodziejski honor cały film, oczekiwanie na najnowszą odsłonę serii osiągnęło szczyt. Duet ten ma na swoim koncie udokumentowane doświadczenie w tworzeniu zabawnych i wnikliwych filmów, a ich unikalna marka komedii z pewnością wniesie świeże spojrzenie na świat D&D.
Dungeons & Dragons, w skrócie D&D lub DnD – uważana za prekursora gatunku fabularna gra fantasy zaprojektowana przez Gary’ego Gygaxa i Dave’a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 przez Tactical Studies Rules.
Dungeons & Dragons online z założenia jest grą fabularną (RPG). Zwykle rozgrywka ma miejsce w zamkniętym pomieszczeniu a jej uczestnicy siedzą przy stole. Zazwyczaj, każdy gracz kontroluje tylko jedną postać, reprezentującą indywidualny charakter w fikcyjnym świecie gry. Grupa postaci graczy (PG) jest nazywana 'drużyną’ poszukiwaczy przygód, w której zwykle każdy jej członek ma określoną specjalność. Podczas sesji, każdy gracz kieruje działaniami swojego bohatera i jego interakcją z pozostałymi postaciami w grze[. Gra często jest odgrywana jako seria spotkań jako kompletna fabuła, a następnie wiele powiązanych fabuł, określanych razem jako 'kampanię’.
Rezultaty podejmowanych przez drużynę decyzji oraz przebieg fabuły są określone przez Mistrza Podziemi (MP, ang. DM) zgodnie z regułami gry oraz ich interpretacją Mistrza. MP wybiera i opisuje różnorodnych bohaterów niezależnych (BN, lub ang. NPC) napotykanych przez drużynę, otoczenie, w którym dochodzi do spotkania, oraz jego następstwa, na podstawie wyborów i działań podejmowanych przez graczy. Spotkania często przybierają formę walk z potworami – ogólny termin używany w D&D do przedstawienia potencjalnie wrogich istot takich jak zwierzęta lub mityczne stwory. Rozległe zasady gry, które obejmują rozmaite tematy takie jak stosunki społeczne, użycie magii, walkę, i oddziaływanie środowiska na bohaterów graczy—pomagają Mistrzowi Podziemi w podejmowaniu decyzji. MP może odstąpić od zasad określonych przez podręczniki lub stworzyć własne, jeśli uważa to za konieczne.